Engelli Asansörü

Engelli Asansörü Nedir? Engelli Asansörü Fiyatları

Engelli, Özürlü Asansörü Nedir?

Engelli Asansörü Fiyatları Nelerdir?

Arkadaşlar; engelli asansörleri adından da anlayacağımız gibi engelli veya bir özrü bulunan vatandaşlarımız için geliştirilmiş çok önemli bir protez diyebiliriz. Kullanımı şu aralar çok yaygın değil ama giderek artacağını düşünüyorum ve istiyorum da yani, çünkü engelliler de birer can ve insan. Bazı yerlerde görüyorum hatta tanıdığım birkaç kişi var sırf ailesinde engelli bir birey olduğu için evini bile değiştirmek zorunda kalan ya da imkânı varsa onlara göre ev alan… Kimsenin bu zorlukları yaşamasını istemeyiz ama çaresi yoksa onlara da bir şekilde hayatı kolaylaştırmamız gerek olduğunu düşünüyorum.

Merdiven Asansörü Nedir?

Merdiven asansörü de yaşlı ve engelli vatandaşlarımız için tasarlanmış giriş rampası bulunmayan bina girişlerine ve içten merdivenli evlere merdivenin bir kenarına monte edilebilen bir aparat. Araştırmalarıma göre çok kullanışlı bir cihaz ve oldukça korunaklı. Eğer tekerlekli sandalye ya da bebek arabası gibi tekerlekli bir cihazı çıkartmak istiyorsanız kayıp düşmemesi için tekerlerini koruyan hidrolik lifli bir tabanı ve üstten dengenizi kaybedip düşme ihtimaline karşın yine hidrolik yapıda önünde ve arkasında bariyerler mevcut.

Bir de yürüyebilen fakat merdiven çıkmakta zorlanan yaşlı ve rahatsızlıkları olan insanlar için sandalye tipi merdiven asansörleri mevcut. Diğer tiplerde olduğu gibi raylı bir yapıya sahip fakat sandalye tipi asansörde merdivenin yapısına göre montaj şekli değişebiliyor. Yani eğer ikinci kata döner merdivenle çıkılıyorsa asansörü de dönebilecek şekilde montajını sağlıyorlar aynı zamanda kendi ekseninde de dönebiliyor bazı firmaların üretmiş oldukları tabi ki. Emniyeti sağlamak için de emniyet kemeri eklemeyi ihmal etmemişler.

Ev Asansörü

 Ev asansörü için anlatılacak çok fazla bir şey yok. Çalışma şeklini biliyorsunuz zaten bildiğimiz asansör. Fakat bu tip asansörler biraz maliyetli ve alan konusunda daha fazla yer kapladığını söylemem gerek. Ev içerisinde asansör kurulumu için yeterli alanınız yoksa dert etmenize gerek yok. Günümüzde ihtiyaçlarınıza göre hareket etmek mümkün.

Bir de engelliler için olduğu söylenemez ama İngiliz tipi bir asansör üretilmiş ve kapsülü andıran çok hoş bir tasarımı var. Bu model tek kişilik. Bu yüzden küçük odaların köşesine bile kurulabiliyor ve bir vitrinden daha az yer kaplıyor.

Dikey Sistem Asansörler

İç ve dış mekanlara kurulabilen makaslı açık kabin ve hidrolik, vidalı açık kabin gibi birkaç model daha var. Makaslı sistem dediğimiz başka bir değişle körüklü bir mekanizması var. Çalışma prensibi aynı ama daha kısa mesafeler için (azami 3 metre) geliştirilmiş oldukları söylenebilir. Yarım boy kabin yüksekliği vardır.

Engelli Asansörü Fiyatları

Engelli Asansörü Fiyatları
Engelli Asansörü Fiyatları

Özürlü asansörleri fiyatları hakkında biraz bilgi verecek olursak;

  • Merdiven asansörleri fiyatı 9500 TL
  • Hidrolik-Vidalı açık tip yarım kabin engelli asansörleri fiyatı 15000 TL
  • Makaslı açık tip yarım kabin özürlü asansörü fiyatı 15000 TL
  • Dikey tip standart kat asansörü fiyatı 30000 TL’den başlıyor.

Sizin istek ve maddi durumunuza göre artarak gidiyor. Bazı ürünlerde 90000 TL’ye kadar çıktığını görebilirsiniz. Sırf bu pnömatik raylı sistemler üzerine çalışan birkaç tane firma ülkemizde yerli üretim tesisleri mevcut. Aynı tip ürünün birçok farklı marka ve modeli var. Buna göre de fiyatları var.

Son olarak şunu da belirtmek isterim. Bu asansörlerden havuzlara da montajı yapılabilen ya da portatif birkaç model var. Bunun sayesinde yüzebilme imkânı buluyorsunuz, suya girip çıkarken zorluk yaşamıyorsunuz. Yanlış bilgilendirme olmasın bu aparat yüzdürmüyor sadece suya giriş çıkışlarınızda ve havuza ulaşabilme imkânı sağlıyor. Yüzmeyi biliyorsanız ekstra avantaj sağlar. Ama yine de güzel düşünülmüş herkesin eğlenmeye hakkı var.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir